آوریل 18, 2024
نمایش تصویر شاخص کرم ضد آفتاب کودک گل بچین

کرم ضد آفتاب کودک – بهترین مدل لوسیون و کرم ضد آفتاب کودک در سال 1400

5/5 - (1 امتیاز)

صرف نظر از سن و سال، همه ما می‌دانیم اگر بدون محافظت از پوست خود، در معرض آفتاب قرار بگیریم، آفتاب‌سوختگی و سایر آسیب‌های پوستی، ما را اذیت خواهد کرد. کودکان نیز از این موضوع مستثنی نبوده و اشعه‌های مضر آفتاب به پوستشان آسیب می‌رساند. بنابراین شما به عنوان یک پدر و مادر مسئولیت‌پذیر، با خرید بهترین کرم ضد آفتاب کودک، به بهترین شکل از آن‌ها مراقبت می‌کنید.

کرم ضد آفتاب کودک، تفاوت چندانی با کرم‌های ضد آفتابی که شما برای پوست خود استفاده می‌کنید، ندارند. تقریبا تمام موادی که برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش به کار گرفته می‌شود، برای همه سنین یکسان هستند. با این تفاوت که، در کرم ضد آفتاب کودک از موادی که باعث تحریک پوست و یا سوزش و خارش پوست کودک بشود، استفاده نمی‌شود. برای اینکه با خیال راحت به تماشای بازی‌های کودکانه او بنشینید، از این کرم‌ها استفاده نمایید. ناگفته نماند، این کرم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که، در برابر آب و عرق مقاوم باشند.

قبل از انتخاب کرم ضد آفتاب کودک باید به این فکر کنید که ترجیح می‌دهید کدام مدل را برای او خریداری کنید؟ به عنوان مثال، شما کرم‌های ضد آفتاب کودک، با فرمولاسیون گیاهی یا شیمیایی را ترجیح می‌دهید؟ SPF چند درصدی برای کودک شما ایده آل است؟ و استفاده از چه شکلی از محصول، برای شما  آسان‌تر است؟ گل بچین در این پست به تمامی این سوالات پاسخ می‌دهد، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

1- کرم ضد آفتاب برند اوریاژ

کرم ضد آفتاب کودک اوریاژ یک برند فرانسوی است که با SPF 50، همانند سدی محکم در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB، از پوست لطیف کودک محافظت می‌کند. از طرفی دیگر در برابر رادیکال های آزاد پوست که منجر به تخریب سلول های پوستی می شود، نیز به‌خوبی جلوگیری می‌کند.

این کرم کاملا بی‌رنگ بوده و با انواع پوست کودکان، به ویژه با پوست های لطیف و حساس سازگازی مناسبی دارد. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این کرم، می‌توان به خاصیت مرطوب‌کنندگی بالای آن اشاره کرد. همینطور این محصول در برابر آب و تعریق ماندگاری بالایی از خود نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانیدخرید بهترین کرم ضد آفتاب که بتوانید کل ۱۲ ماه سال از آن استفاده کنید

کرم ضد آفتاب کودک اوریاژ سری Bariesun SPF50

مشخصات کلی

کاربرد : ضد آفتاب

نوع محفظه نگه دارنده : تیوبی

جنس محفظه نگه دارنده : پلاستیک

کشور مبداء برند : فرانسه

مناسب استفاده برای پوست حساس و لطیف کودکان

2- اسپری ضد آفتاب برند سی گل

اسپری ضدآفتاب، زمانی موثر است که مقدار مناسبی از آن را مستقیم روی پوست قرار داده و بعد بمالید. این محصول حالت افشانی داشته و برای صورت و بدن کودک قابل استفاده می‌باشد. برای استفاده از این محصول کافیست مقدار مناسبی از کرم را بر روی پوست صورت و بدن اسپری کرده و به آرامی بر روی آن پخش کنید. 

اسپری ضد آفتاب سی گل حاوی ویتامین E و نرم‌کننده بوده و با فرمولاسیون سبک خود، گزینه‌ای عالی برای پوست لطیف کودکان می‌باشد. هنگام استفاده از این مدل ضد آفتاب مراقب باشید که از تماس آن با چشم و اطراف آن جلوگیری نمایید.

 

اسپری ضد آفتاب کودک سی گل مدل Green

مشخصات کلی

نوع محفظه نگه دارنده : پمپی

ضد آب

خنثی کننده رادیکال‌های آزاد

تقویت سد دفاعی پوست کودک

فاقد الکل و گلوتن

3- کرم ضد آفتاب برند سان سیف

کرم ضد آفتاب سان سیف یکی از بهترین برندهای کرم ضد آفتاب برای کودکان است و با SPF 30 به خوبی از پوست کودک شما در برابر اشعه مضر UVA و UVB محافظت می‌کند. این کرم دارای عصاره‌های کالاندولا و آلوئه ورا بوده و یک کرم مغذی پوست به شمار می‌رود.

برچسب طیف گسترده SPF 30 را می‌توانید بر روی بسته‌بندی این محصول مشاهده نمایید و اطمینان داشته باشید به اندازه کافی، از پوست کودک نوپای شما محافظت خواهد شد.

بیشتر بخوانیدبهترین کرم ضد جوش و ضدآکنه ؛ ۸ مدل باکیفیت و پرفروش بازار

کرم ضد آفتاب کودکان سان سیف SPF30

مشخصات کلی

کاربرد : ضد آفتاب

نوع محفظه نگه دارنده : تیوبی

جنس محفظه نگه دارنده : پلاستیک

ترمیم کننده آسیب‌های سلولی ناشی از تابش نورخورشید

بدون مواد شیمیایی، پارابن و اسانس

4- رول ضد آفتاب کودکان سان سنس

هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب برای کودکان بسیار مهم است مدلی انتخاب کنید که، علاوه بر محافظت از کودک شما در برابر آفتاب، باعث حساسیت‌ و آسیب به پوست ظریف او نشود. رول ضد افتاب یکی از راحت‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توانید به راحتی از این محصول استفاده کرده و بر روی پوست صورت و بدن او بکشید. 

در واقع این مدل، به خوبی امتحان خود را پس داده و با داشتن چربی مناسب و عناصر آبرسان، باعث رطوبت‌رسانی به پوست کودک شما نیز می‌شود. بنابراین نیازی نیست نگران خشک‌شدن پوست او به هنگام شنا و یا در داخل آب باشید. 

رول ضد آفتاب کودکان سان سنس SPF50

مشخصات کلی

نوع محفظه نگه دارنده  : رولان

عصاره : ندارد

کشور مبداء برند : استرالیا

سایر توضیحات : محافظت از پوست نازک و حساس کودکان

5- لوسیون ضد آفتاب کودک ایروکس سری Physical

لوسیون ضد آفتاب ایروکس یک ضد آفتاب فیزیکال و فاقد هر گونه فیلتر شیمیایی بوده و قابل استفاده برای صورت و بدن کودک می‌باشد. این لوسیون با خاصیت نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی قوی خود، می‌تواند مانع از التهاب و قرمزی پوست بشود.

این محصول را شما می‌توانید برای اطفال بالای 6 ماه و حتی برای خانم‌هایی که در دوران بارداری و شیردهی، پوستشان به راحتی ملتهب می‌شود، استفاده نمایید. این کرم به راحتی جذب پوست کودک شده و هیچ رد سفیدی از خود به جای نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانیدکادو برای نوزاد پسر چی بخریم؟ ۱۲ پیشنهاد خاص و متفاوت

لوسیون ضد آفتاب کودک ایروکس سری Physical

مشخصات کلی

کاربرد : محافظ پوست، ضد آفتاب، ضد حساسیت

نوع محفظه نگه دارنده : تیوبی

جنس محفظه نگه دارنده : پلاستیک

ویتامین : ندارد

صورت و بدن کودک فیزیکال

6- اسپری ضد آفتاب کودک سان سیف مدل kids

اسپری ضد آفتاب کودک SPF30 سان سیف، یکی از مدل‌های برتر اسپری ضد آفتاب است که می‌تواند مانع از آسیب‌های جدی به پوست کودک شما شده و از آن مراقبت نماید. این اسپری بدون سوزش چشم و ایجاد چسبندگی بر روی پوست، از پوست کودک در برابر رایکال‌های آزاد و اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند. 

استفاده از اسپری ضد آفتاب بهترین گزینه برای کودکان بازیگوشی است که با شما همکاری نمی‌کنند. اما توجه کنید که این اسپری را نزدیک چشمان او نزنید، چرا که باعث آبریزش از چشمان او می شود. استفاده از این محصول بسیار راحت بوده و سریع جذب بدن می‌شود و بوی بسیار مطبوعی دارد. 

اسپری ضد آفتاب کودک سان سیف مدل kids

مشخصات کلی

کاربرد : ضد آفتاب

حجم : 150 میلی‌لیتر

جنس محفظه نگه دارنده : پلاستیک

عصاره : ندارد

7- اسپری ضد آفتاب کودک سان سیف مدل kids

لوسیون ضد آفتاب کودک گارنیر، گزینه‌ی ایده آلی برای محافظت از پوست حساس کودک شما در برابر آسیب های مخرب نور خورشید است. این کرم حاوی حاوی ویتامین E و آنتی اکسیدان بوده و در برابر آب و تعریق پایدار خوبی از خود نشان  می دهد. ممکن است از نظر شما این کرم قیمت بالایی داشته باشد، اما در مقایسه با سایر برندها حجم آن بیشتر بوده و برای مدت طولانی، قابل استفاده می‌باشد. 

اگر قصد سفر دارید، فرقی نمی‌کند مقصد شما جنگل، دریا و یا کویر باشد. این کرم به دلیل مقاومت بالا در برابر آب و همینطور مقاومت بالا در برابر چسبندگی شن، ماسه و خاک، موثرترین کرم برای پیشگیری از آسیب‌های مخرب نور آفتاب خواهد بود.

بیشتر بخوانیدبهترین کرم دور چشم و راز زیبایی چشمان شما، معرفی جدیدترین محصولات ۱۴۰۰

کرم ضد آفتاب کودک گارنیه مدل Sensitive advanced

مشخصات کلی

فاکتور محافظت کننده در مقابل نور خورشید SPF 50

جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست

بدون باقی گذاشتن رد سفیدی در پوست

حاوی ویتامین E و آنتی اکسیدان

دارای فرمولاسیون سبک

کرم ضد آفتاب معدنی در مقایسه با کرم ضد آفتاب شیمیایی

شما دو نوع ضد آفتاب برای انتخاب دارید: ضد آفتاب معدنی و شیمیایی. کرم ضد آفتاب معدنی، بر روی پوست مانعی ایجاد می‌کند که بتواند اشعه ماوراء‌بنفش را از روی آن منعکس نماید. فرمول‌های به کار رفته در این نوع کرم، دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی یا ترکیب هایی از این دو هستند. هر دو ماده معدنی طبیعی توسط FDA (سازمان غذا و دارو در امریکا) برای محافظت در برابر آفتاب تأیید شده‌اند.

کرم ضد آفتاب معدنی برای محافظت کامل از اشعه‌های UVA و UVB بسیار خوب عمل می‌کنند. این ماده از طریق پوست جذب نمی‌شود، بنابراین نیازی نیست نگران ورود مواد شیمیایی به بدن کودک خود باشید. نکته قابل توجه در مورد این نوع کرم، این است که ممکن است لازم باشد کرم‌های ضد آفتاب معدنی را بیشتر از کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی استفاده کنید تا پوشش کافی بر روی پوست داشته باشند. 

کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی سریع جذب پوست شما می‌شود، جایی که می‌تواند هر دو نوع اشعه ماوراء‌بنفش را جذب کند و از سوزش و آسیب به پوست جلوگیری کند. رایج‌ترین مواد موجود در کرم ضد آفتاب شیمیایی شامل آووبنزون ، اکسی بنزون، اکتوکریلن، اکتیسالات، اکتینوکسات و هموسالات است. کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی معمولاً به‌راحتی با پوست بدن ترکیب می‌شوند بدون اینکه لایه سفید گچی بر روی آن ایجاد نمایند. با این حال، گاهی اوقات مواد شیمیایی باعث ایجاد حساسیت بر روی پوست‌های حساس خواهد شد.

فرمولاسیون بکار رفته در کرم ضد آفتاب کودک

کرم ضد آفتاب کودک به شکل‌های متنوع در بازار موجود می‌باشند. استفاده از برخی از مدل‌ها، نسبت به بقیه آسان‌تر و راحت‌تر بوده و به بهترین شکل از پوست نازک و ظریف کودکان محافظت می‌کند. 

  • کرم: به نظر می‌رسد استفاده از کرم ضد آفتاب کودک، برای مادر کار راحتی نیست. اما برای صورت و مناطق خشک، که به آبرسانی بیشتری نیاز دارند ایده‌آل می‌باشد.
  • ژل: کرم ضد آفتاب به صورت ژل همانند کرم عمل می‌کند، اما برای قسمت‌هایی از بدن که با مو همراه هستند مانند، پوست سر کودک شما، گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.
  • اسپری: این مدل ساده‌ترین فرم کرم، برای کودکانی است که آرام و قرار ندارند. با این حال، حتی پوشش کامل صورت کودک با استفاده از اسپری ضدآفتاب نیز دشوار است. برخی از والدین نگران هستند که مبادا مقداری از این محلول وارد دستگاه تنفس کودک شود و مشکلات تنفسی برای او ابجاد کند.

ویژگی‌های کرم ضد آفتاب کودک

1- SPF

SPF مخفف فاکتور حفاظتی در برابر آفتاب است و میزان محافظت از پوست در برابر اشعه UVB خورشید و پیشگیری از سرطان پوست و آفتاب سوختگی را تضمین می‌کند. هرچه SPF کرم ضد آفتاب بیشتر باشد، محافظت بیشتری از خود نشان می‌دهد. به عنوان مثال، SPF 30 اجازه می دهد 3٪ از اشعه UVB به پوست برسد، در حالی که SPF 50 اجازه عبور تنها 2٪ از اشعه‌ها را به پوست می‌دهد.

برای کرم ضد آفتاب کودک، کرمی با SPF حداقل 30 ایده آل خواهد بود. این فرمولاسیون تضمین می‌کند که پوست ظریف کودک شما به اندازه کافی اشعه UVB را فیلتر می‌کند تا مانع از بروز مشکلات جدی مانند آفتاب‌سوختگی و مشکلات پوستی شدید بر روی پوست حساس و لطیف آن‌ها بشود.

2- طیف گسترده

هر ضد آفتابی که برای فرزند خود انتخاب می‌کنید، دقت کنید بر روی کرم برچسب طیف گسترده خورده باشد. این فرمول‌ها بخوبی از کودک شما در برابر اشعه UVA و UVB محافظت می‌کنند. در واقع این اشعه‌ها بدون اینکه متوجه باشید، به پوست کودک شما آسیب می‌رسانند.

اشعه UVB خطرناک‌ترین نوع است، به این دلیل که می‌تواند باعث آفتاب‌سوختگی و سرطان پوست شود. در حالیکه اشعه UVA، باعث آسیب به پوست شده و در نهایت منجر به چین‌و‌چروک و پیری زودرس خواهد شد.

3- مقاومت در برابر آب

در مورد بچه ها، انتخاب ضد آفتابی که ضد آب باشد بسیار مهم است. بهتر است این کرم را بر روی پوست کودک خود، زمانیکه به اندازه کافی رطوبت دارد بمالید. همینطور زمانی که آن‌ها در داخل آب هستند، استفاده از کرم ضد آفتاب به خوبی از پوست‌شان محافظت می‌کند. اکثر مدل‌ها می‌توانند تا 80 دقیقه در آب دوام بیاورند، اما برای اطمینان از محافظت کامل در برابر آفتاب، بهتر است آن را تجدید نمایید.

4- بدون بو

در گدشته کرم‌های ضد آفتاب دارای رایحه‌ای گرمسیری و یادآور لوسیون‌های قدیمی مانند بوی نارگیل بودند. اما امروزه برای کرم‌های ضد آفتاب کودک شما می‌خواهید، از یک فرمول بدون رایحه و بدون بو استفاده شود. تنها به این دلیل که، پوست کودکان حساس‌تر بوده و به راحتی می‌تواند با یک رایحه مصنوعی، تحریک شود.

نکات مهم  برای محافظت از کودک

1- هنگامی که زیر نور آفتاب قرار می‌گیرید، مدیریت زمان مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید.  فراموش نکنید علاوه بر اینکه باید قبل از بیرون رفتن بچه‌ها، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، سعی کنید از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر، یعنی زمانی که پرتوهای نور آفتاب در شدیدترین حالت خود هستند، آن‌ها را به‌دور از نور آفتاب نگه دارید.

2- کرم ضد آفتاب را می‌توان با وسایل محافظتی دیگر ترکیب کرد. بهتر است برای محافظت کامل کودک خود در برابر آفتاب، از وسایل محافظتی دیگر مانند کلاه لبه‌پهن‌، عینک‌آفتابی استفاده نمایید. تا جایی که ممکن است به کودک خود یاد بدهید در سایه بازی کند و کمتر در معرض تابش مستقیم آفتاب باشد. 

3- داشتن آگاهی کامل از آفتاب‌سوختگی و راهکارهای بعد از آن، لازم و ضروری است. اگر به نظر می‌رسد کودک شما دچار آفتاب‌سوختگی شده، فوراً او را از آفتاب دور کنید. از کمپرس آب سرد برای تسکین مناطق آسیب‌دیده استفاده نمایید.

4- اگر می‌خواهید بدانید بهترین زمان استفاده از کرم کدام است، شاید جالب باشد حداقل 15 دقیقه قبل از اینکه بچه‌ها بیرون بروند، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. برخی از مارک‌ها توصیه می‌کنند که حداقل 20 تا 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن، به صورت آن‌ها کرم بزنید. همچنین تجدید کرم نیز مهم است، بخصوص زمانی که برای ساعت‌ها کودک شما زیر نور آفتاب بازی می‌کند.

5- برای اینکه بتوانید تمام بدن او را با استفاده از کرم پوشش دهید، بهتر است نقاطی مانند صورت، گوش‌ها، پوست سر، گردن، شانه‌ها، پشت، بازوها و پاهای او را که بیشتر در معرض تابش مستقیم آفتاب هستند، با کرم بپوشانید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *